keskiviikko 12. heinäkuuta 2017

Paikat puutuu

Hyi.
Pikkusenko oli aamulla (yöllä) aivan hirveä herätä siihen ku paikat oli ihan puutunu ja vasemman käden sormet oli nii turvoksissa ja puutuneet, ettei niitä saanu ees koukkuun. :o Vissiin tuo sadekeli tekee nyt vielä enemmän tuota turvotusta ja se tunne oli ihan kamala. Siis ku yritti pistää sormia koukkuun nii ei, ne vaan pollotti aivan sairaan turvoksissa, ja on edelleenki turvoksissa mutta onneksi turvotus on vähä laskenu. Jotenki muutenki näyttää siltä että vasen puoli on enemmän turvoksissa mitä oikea. Onneksi tätä ei tarvi enää montaa viikkoa kestää.

Monet sanoo sitä että kuuma kesä aiheuttaa turvotusta ja muutenki on viimeisillään vaikea olla kesällä jos on hirveän kuuma. Useat vastaan tulevat ihmiset on voivotellu sitä minunki kohdalla että ku on ollu nii lämpimiä kelejä kuitenki, yli 20 astetta joinaki päivinä ja sillain, että miten mää kestän ja voi voi, on kamalaa ja yritä muistaa juua ja oo sisällä. No en varmaan oo sisällä! Tekis mieli läpsiä päin naamaa niitä että olkaa hiljaa. Oon sanonukki kaikkien kuullen aina että ihanaa ku on lämmintä ja ei pidä valittaa ku viime kesä oli nii kamala. Mulla kai enempi aiheuttaa tämä sadekeli hankaluuksia, ahdistaa enemmän ja on semmosta nihkeää ja tuntuu että olo on tukalampi sateella mitä helteellä. Vaatteet liimautuu ihoon kiinni ja tuntuu että hikoilee enemmän märällä ilmalla ku muutenki kosteusprosentti lähen telee sataa. Oon tykänny aurinkoisina päivinä olla pihalla ja muutenki touhuta ulkona, eikä se oo mua haitannu tai hidastanu, mää vaan nautin siitä. Toki mää oonki kesäihminen ja nautin lämmöstä ja auringosta nii en kyllä ihmettele itseäni ollenkaan. Ja tiesin sen jo etukäteen että mua ei lämmin haittaa, mutta kun eihän ne ihmiset usko ku ne uskoo vaan sen että kaikilla raskaana olevilla ihmisillä on tukalaa ja hankalaa ja kaikki on viime viikoista kamalaa. Pyh, helpollahan minä oon päässy. Mulla ei kärsi maata tai istua pitkään mutta se on vaan parempi, mitä enemmän pystyy liikkumaan nii sitä parempi ja sitä paremmin se auttaa sitä synnytystä.

Myös se on ollut hupaisaa ku kaikki on sanonu että ootahan vaan, kyllä ne mielihalut ja mielialan vaihtelut tulee ja sinustaki tulee semmonen hormonihirviö. Oon varmaan tästäki kirjottanu aikasemminki, mutta edelleenki mää ootan sitä hormonihirviötä... Mulla se tulee sitte varmaan vasta synnytyksen jälkeen, niinku monet on sanonu että sillon hormonitapasaino on nii järkkyny että jossain hetkessä on hyvä olla ja seuraavassa hetkessä itkee silmät päästä ja aattelee että kaikki vittuilee ja kaikki on paskaa, sitä odotellessa.:D Ei oo ollu mielitekoja, ei oo ollu pahoinvointia, ei oo ollu semmosta että ei vois jotain ruokaa syödä tms. Ainut mitä oli nii ne liitoskivut sillon raskauden puolivälissä, ne oli kipeitä, olin jopa kaks päivää muistaakseni sairaslomalla niiden takia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti