keskiviikko 9. elokuuta 2017

Laskettu aika on huomenna

Huomenna olis siis laskettu aika. Itsehän elättelin toiveita että pikkunen ois tullu jo viime viikolla, ois saanu tulla nii ei tarvis stressata tuota koulua. Mutta jos sattuu että tulee vasta kahden viikon päästä nii ei todellakaan tarvi miettiä että meneekö kouluun, sittepä jää koulu tauolle vähäksi aikaa, tympäsee kyllä, ku jää nii vähästä kiinni, mutta ei voi mitään.

Onko ollu mitään ennakko oireita että vois synnytys käynnistyä? No ei.
Ei siis minkäänlaisia. Oon kaikkia kehoituksia kokeillu, mitä kannattaa kokeilla että synnytys käynnistyis. Sitä ikkunanpesua en kyllä oo vielä kokeillu. Tänäänki kävin kirpparilla vähä kauempana, eikä mitään. Harjoitus supistuksia nyt tulee, mutta ei niitäkään joka päivä, tänään on tullu jokunen, tai luulen että ne on supistuksia, mutta mistäpä senkään tietää. :D Mulla kävi kaveri eilen kylässä ja hän sai kaks kuukautta sitte pojan, vaihdettiin kuulumisia ja kyselin vähä miten synnytys oli edenny, missä vaiheessa olivat menneet sairaalaan ja mitä sinne sairaalaan nyt kannattaa sit mukaan ottaa. Koska tuntuu tyhmältä ottaa se sairaalakassi mukaan, missä on vauvalle ja itelle kotiutusvaatteet ym. koska eihän sinne mahdu sitte mitään muuta... Oon siis toista kassia pikkuhiljaa nyt sitte pakkaillu. Loput sitte ennen lähtöä. Kovin on rauhallista ollu tämä odotusaika. Muutamia kipeitä päiviä lukuunottamatta ei oo ollu mitään ongelmia. Ja ne kivutki on ollu ihan itse aiheutettuja ja sen on saanu kyllä tosiaan tuntea seuraavana päivänä.

Yöt menee hyvin, viime yönäki heräsin vaan kerran käymään vessassa, toki pari kertaa heräsin siihen ku piti kylkeä vaihtaa, kyljen vaihto tahtoo tehdä vähä kipeää ja se on hidasta, mutta oon nukahtanu kyllä samantien aina uudestaan ja semmosia 8-9 tunnin yöunia saa hyvästikki nukuttua, taisinpa yks yö vetästä jopa 10 tuntia, yhen vessareissun taktiikalla. :D Sitäki oon ihmetelly ku muut on sanonu että he kai ovat joutuneet ramppaamaan tunnin, kahen välein vessassa viimesinä viikkoina... Ei oo kyllä minun tarvinnu. Ei uskois että on 39+6 menossa siihen nähen että kuin hankalaa ja tukalaa pitäs olla tässä vaiheessa ym... Ei kai mulla oo mitään. Tämä on vaan tätä oottelua että millon alkaa synnytys, ja sitte ku se alkaa kahen viikon päästä käynnistyksellä nii ompa kiva vielä kaks viikkoa oottaa. :D Kaikki lomat on pidetty ym. nii oon yksin aina viikot ja päivät ja joskus illatki kotona nii alkaa tuntua hieman pitkästyttävältä. Ku ei kuitenkaan uskalla yksin kovin kauas lähtä ku ei kuitenkaan koskaan tiiä, jos vaikka ne lapsiveet mennee ja se synnytys käynnistyiski yhtäkkiä.

Huomenna mulla on neuvola, mun oma neuvolatätiki on tullu lomalta. Viime viikolla oli sijainen, mutta seki oli tosi mukava. Saa nähä mitä sanoo huomenna ku meen. Aijon kyllä sanoa sille että vähä ärsyttää tämä oottaminen ku ei voi muuta ku oottaa ja oottaa... Pari päivää tuossa meni ihan ok ku mulla oli vielä yks kesäkurssi menossa ja luin sen tenttiin. Tentinki sain tänään tehtyä ja sain nelosen siitä nii nyt ei oo enää sitäkään huolehdittavana. Oppari ois tietty, mutta seki on tällä hetkellä opella kommentoitavana nii saa nähä millon sekään kerkeää sitä kommentoimaan. Ajattelin mää huomenna käyä sit ihan täällä paikkakunnalla toisella kirppiksellä neuvolan jälkeen. Ja sitte kai sitä pitää noita facen kirppiksiä yrittää tihrustaa että oisko sieltä mitään ostettavaa. :) Ostin maanantaina yheltä tyypiltä semmosen lämpöpussin talveksi, nii ei välttämättä tartte vauvan kans sit harrastaa semmosta kerrospukeutumista ku voi työntää vauvan vaan sinne lämpöpussiin. Kätevää.

Ei kai tässä sen kummempaa, hitaasti mutta varmasti eteenpäin mennään ja ylhäällä olo on kaikista parasta, pitää toivoa että synnytyksen alettua ne ei mua makuuta missään sängyllä ku se on pahasta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti