lauantai 29. elokuuta 2020

Mitä minä keräilen?

Muumimukit

Keräilen muumimukeja. En mitenkään aktiivisesti, kaikkia mukeja en edes halua, kun minusta ne ovat aivan hirveitä.  Perusmukeja olen keräillyt pidemmän aikaa. Ne on minulla ihan päivittäisessä käytössä. Vanhempaa tuotantoa on vähemmän ja 90-luvun mukeja ei oo ollenkaan. Yleensä talvimukin saan joululahjaksi ja joskus pyydän esimerkiksi äitienpäivä- tai synttärilahjaksi jotain mukia. Taisin saada äitienpäivänä mymmeli -mukin ja synttärilahjaksi uuden niiskuneiti -mukin. Moominvalley park Japani muki, Muuminpäivä muki, Ruskea nipsu ja vihreä pikkumyy mukit on kirjahyllyssä, niitä en ole raskinut vielä ottaa käyttöön kun ovat kuitenkin arvokkaampia.

My little ponyt

My little poneja kerään aina silloin tällöin kun sattuupi sopiva kohdalle. Olen pari erittäin hyvää löytöä tehnyt kirpparilta 0,50-3e maksanut poneista ja siitäkin 50 sentin ponista maksetaan yli 10 euroa nettikirppiksillä. Muutaman ponin olen ostanut nettikirppikseltä sitte 10 euron molemmin puolin. Poneja minulla ei ole kuin muutamia, en näitä niin aktiivisesti keräile. Tai en ole edes kovin pitkään näitä vielä kerännyt, mutta aina jos pistää silmään hyvä tarjousponi ja on ihan suhteellisen hyvässä kunnossa, niin on tullut ostettua. Harmittaa kun minulla on niitä vanhoja poneja ollut, mutta nekin taisi mennä tulipalossa. En ole ainakaan löytänyt niitä mistään.

Postimerkit

Postimerkkejä olen kerännyt niin kauan, kun jaksan muistaa. En tiedä mikä niissä viehättää, mutta olen aina tykännyt postimerkeistä. Minulla on niille oma vihko, johon olen kerännyt samanlaisia ja samantyylisiä merkkejä aina samoille sivuille. Jokin aika sitten ostin kirpparilta todella paljon postimerkkejä, en ole niitä ehtinyt edes järjestellä mitenkään. Mietin vain, että taisi tulla ostettua vähän liikaa, kirjeissä ym. Tulleet merkit on niin vähäisiä, että niitä kerkesi aina laittaa.

Nukkekoti

En siis keräile varsinaisesti nukkekoteja, vaan laittelen omaa nukkekotiani. Ostin senkin netin kautta ja olen entisöinyt nukkekotia itse. Olen leikannut seinille uusia tapetteja ym. Olen myös antanut pojan leikkiä nukkekodilla, kunhan osaa leikkiä sievästi eikä riko mitään. Kalusteita olen ostanut sekä käytettynä että uutena.

Pokemon kortit

Pienempänä minulla oli Pokemon kortteja paljon ja olin myös piirtänyt pokemoneja kortista paperille. Valitettavasti nämä kortit paloivat tulipalossa, joten jouduin aloittamaan keräämisen uudelleen. Olen nyt pari isompaa pompsia ostanut kortteja ja olen ihan hyvän kokoelman saanut itselleni. Ne voi olla joskus vielä hyvinkin arvokkaita. Toivottavasti en menetä toista kertaa kortteja.

Barbit

Myös barbeja olen kerännyt koko pienen ikäni ja valitettavasti myös vanhat barbini paloivat tulipalossa. Mietin hetken aikaa vanhempana että kannattaako edes aloittaa keräämistä enää uudelleen, mutta aloitin kuitenkin. Olen keräillyt barbeja kirppareilta ja osan olen ostanut myös uutena. Muutamia olen saanut pyynnöstä myös joululahjaksi. 

Hevoset

Olen kerännyt koko pienen ikäni myös normaaleja hevosia. En pelkästään My little poneja. Osa on ollut minulla jo ihan pienestä lähtien, enkä raskisi antaa niitä kyllä pois. Kirpparilta on löytynyt kokoelmaan lisää hevosia. Myös samanlaisia, ei haittaa vaikka on useampi samaa. En osta mitään monen euron hevosia vaan jos löytyy hyvä kuntoinen esimerkiksi eurolla niin olen ostanut. Joskus löytyy vielä halvemmalla.

Pikkueläimet

Pikkueläimiä olen myös keräillyt kirppareilta. Ihan kaikkia en kuitenkaan ole viime aikoina ottanut. Pienenä keräsin Kinder munista niitä yllätys eläimiä ja niitä on paljon. Minulla on iso laatikollinen pikkueläimiä. Harmi kun nykyään ei tule enää kindermunista eläimiä vaan jotain ihan turhanpäivästä.

Nyt kun katsoo mitä kaikkea sitä on tullut keräiltyä niin näitä keräilykohteitahan on melko paljon. No, jääpähän perintönä. Toivottavasti näitä arvostetaan vielä vuosien päästäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti